Tango DJ

Tango sem začel plesati zaradi glasbe. Sedaj jo na milongah občasno predvajam.

Tango sem začel plesati, ker mi je bila všeč glasba. Sedaj na milongah občasno predvajam glasbo. Na tej strani:

TangoTunes connoisseur badge

Biti tango DJ

Na tango dogodkih skoraj vedno plešemo na - če malo pretiravam - istih 25 pesmi. Pa vseeno milonge občutim vedno drugače. Pri tem je izbor glasbe (zaporedje, kombinacija) precej pomemben. Če je dober, se zdi, da vse lepše teče. Plesalci so mirnejši, a bolj ustvarjalni. Plesišče se premika hitreje, a je nesreč manj. Plesalci so dobre volje in več plešejo z neznanci. Kadarkoli predvaja moj najljubši tango DJ, Andres Molina, se mi zdi, da plešem bolje.

Plesalci imamo svoj izraz, svoje prednosti, svoje omejitve. Pozorni smo na druge vidike glasbe. Dober DJ zato predvaja širok nabor glasbe, in to tako, da globlje občutimo tudi tisto, česar morda ne bi sami izbrali. Dober DJ to stori na izviren in neprisiljen način.

Ko se razvijam kot plesalec, se razvija tudi moje razumevanje glasbe. Nekatere pesmi mi postajajo zanimivejše, druge bolj dolgočasne. Ko predvajam, se poskušam vživeti v plesalce, a kljub temu ne morem iz svojih okvirov.

Zame je dobra milonga sestavljena pretežno iz štirih močnih orkestrov: D’Arienzo, Di Sarli, Pugliese in Troilo. Vsi štirje so ustvarjali več desetletij in se vseskozi razvijali. Dlje kot plešem, raje imam velike štiri. Zdi se mi, da ima vsak ton v njihovih skladbah nek poseben značaj. Tako raje kot zgodnjega Biagija predvajam zgodnjega D’Arienza, raje kot poznega Biagija predvajam poznega Di Sarlija, raje kot zgodnjega Demareta predvajam zgodnjega Di Sarlija, raje kot Caloja predvajam Troila.

Ostali orkestri so zame le začimba. Zelo so mi všeč Laurenz, D’Agostino, in Fresedo. Spogledujem se tudi z novejšo glasbo: najraje imam Tango Bardo.

Ne predvajam glasbe, ki me dolgočasi. Ne razumem je, zato je tudi ne morem kombinirati in umestiti v večer. Ne predvajam orkestrov De Angelis, Rodriguez in večine Canara.

Veliki štirje

Veliki štirje so ustvarjali desetletja in se skozi ves ta čas razvijali. Zanje sem pripravil seznam skladb, ki so mi še posebej všeč.

D'Arienzo:

Di Sarli:

Troilo:

Pugliese:

Kakovost zvoka

Večina skladb, na katere plešemo na tradicionalnih milongah, je bila posnetih pred letom 1950. Za večino glasbe so izvorni posnetki že zdavnaj izgubljeni - plešemo na kopije kopij. Zato so pogosto slabe kvalitete.

Kot plesalec se v boljše posnetke lažje vživim. Dober zvok je zame tisti, kjer so pevec, violine in klavir jasni in naravni. Šum v ozadju me ne moti.

Nekateri DJi radi poudarijo nizke tone. Jaz ne, ker zame bistvo tanga leži v melodijah. Te so ponavadi pete, ali pa jih zaigrajo violine, bandoneoni in klavir.

Najboljše posnetke iz zlate dobe tanga digitalizirajo pri založbi TangoTunes. Pri njih sem jih kupil dovolj, da sem si zaslužil spodnjo plaketo.

TangoTunes connoisseur badge

Prejšnje milonge

Sem mlad DJ. Še vedno se iščem in veliko se še moram naučiti. Organizatorjem, ki ste mi zaupali svoje milonge, se lepo zahvaljujem.

2015:

2016:

2017:

2018:

2019:

2020:

2021:

2022:

2023:

2024:

Summer Tango Camp, Kolašin, Črna gora. Foto: Dušan Babić

— 2023/09/25